[ Pobierz całość w formacie PDF ]
wymaga większego stopnia intencji, a to jest tak naprawdę istotą tej wariacji.
Następnie, kierujemy się ku wielozmysłowej wizualizacji różnych zwierząt. Zacznij od ich
nieruchomych postaci i opanuj ich wizualizację przy zamkniętych oczach, a potem przy
otwartych. [Uwaga: to jest projekcja, a nie scena otaczajÄ…ca.]
Teraz wpraw zwierzęta w ruch. Najpierw pracuj z oczami zamkniętymi, a następnie z oczami
otwartymi. Tak jak wcześniej, zacznij od zwierząt ci znanych, a następnie przejdz do zwierząt
nieznajomych.
Ostatnie ćwiczenia tej sekcji dotyczą wizualizacji ludzi. Zacznij od znajomych ludzi i dokonuj
projekcji ich obrazu, bez dzwięku, zapachu czy ruchu, najpierw z oczami zamkniętymi, a
następnie otwartymi. Następnie przejdz do tego samego ćwiczenia z nieznanymi ludzmi.
44
Kiedy opanujesz wizualizację pojedynczego zmysłu, przejdz do znajomych osób w ruchu i z
mową. Stosuj tak wiele zmysłów, jak tylko możesz, pracując najpierw z oczami zamkniętymi,
a następnie otwartymi. Ostatecznie, powtórz to ćwiczenie z osobami ci nieznanymi.
To kończy magiczne kształcenie ducha w kroku trzecim. Na końcu tych ćwiczeń twoje
zdolności kreatywnej wizualizacji powinny być dobrze wyostrzone. Powinieneś być w stanie
umieścić się w każdej scenie, jakiej zapragniesz, przez dowolnie długi czas, wprowadzać do
niej wszelkie zwierzęta i ludzi oraz być w stanie stosować każdy ze zmysłów.
Pytania i odpowiedzi
1) Jak rzeczywiste powinny być moje wielozmysłowe wizualizacje?
Ostatecznie powinny być tak rzeczywiste, że kiedy sięgniesz, by ich dotknąć, jesteś
zaskoczony, że nie mają one żadnej fizycznej substancji. Ich stopień szczegółowości
powinien być tak dokładny, byś nie mógł wizualnie odróżnić ich od rzeczy prawdziwych.
2) Dlaczego muszę najpierw pracować z oczami zamkniętymi, a następnie otwartymi?
Dla praktykującego maga obie te zdolności są wartościowe. Najpierw zaczynamy z oczami
zamkniętymi, gdyż jest to generalnie prostszy sposób nauczenia się podstawowego ćwiczenia.
Gdy już jest ono opanowane z oczami zamkniętymi, to względnie proste jest opanowanie
ćwiczenia z oczami otwartymi. Powinna być osiągnięta wtedy taka sama jakość
wielozmysłowej wizualizacji jak przy oczach zamkniętych.
3) Jaka jest różnica między wizualizacją, która unosi się w powietrzu przed moimi
oczami, a taką, w którą wchodzę?
Tutaj również obie zdolności są wartościowe dla praktykującego maga. Przykładem
wizualizacji wiszącej przed oczyma jest wyobrażanie sobie tykającego zegara, który wisi na
ścianie. Tutaj istnieje małe bezpośrednie zaangażowanie z samą wizualizacją.
Przykładem wielozmysłowej wizualizacji w którą wchodzisz jest wyobrażenie całego
pokoju, który cię otacza. Tutaj istnieje intymne zaangażowanie z wizualizacją i możesz
stosować na raz wszystkie swoje pięć zmysłów.
wiczenia zaczynają się od wielozmysłowej wizualizacji wiszącej przed oczyma , gdyż jest
to łatwiejszy sposób nauczenia się podstawowej techniki i czyni dużo łatwiejszym przejście
do rodzaju wizualizacji w którą wchodzisz .
Część astralna:
Przed rozpoczęciem ćwiczeń kształcenia duszy kroku trzeciego uczeń MUSI(!) posiadać
ustanowioną podstawową równowagę elementów osobowości. Aby uniknąć jakichkolwiek
szkodliwych skutków na psyche i ciele fizycznym, uczeń musi być absolutnie pewien, że nie
istnieje żaden negatywny nadmiar jakiegokolwiek elementu w jego osobowości. Wszystkie z
45
najbardziej problematycznych cech z negatywnego zwierciadła duszy muszą być już
przekształcone.
Tego ostrzeżenia nie da się mocniej wyrazić. Niezależnie od tego, jak bardzo chcesz iść dalej,
pod żadnym pozorem nie zaczynaj tych ćwiczeń, dopóki nie ustanowisz tej podstawowej
równowagi. Jeśli na przykład wciąż masz silne negatywne aspekty elementu ognia, które
wpływają na twoją osobowość, to pracowanie w ten sposób z elementem ognia jedynie
zaostrzy to niezrównoważenie i ostatecznie doprowadzi do twojego upadku. Jeśli jednak
przekształciłeś swoje największe negatywne cechy, to ta praca z elementami wzmocni
pozytywne aspekty twojej osobowości i sprawi jedynie radość.
Jak twierdzi Bardon: praca z elementami jest najgłębszym arcanum magii. Kształtuje ona
podstawę dla wszystkich prawdziwych magicznych zdolności i uczeń powinien zwracać
baczną uwagę na te ćwiczenia.
System nakreślony przez Bardona w IIH różni się od całej reszty tym, że adept uczy się, jak
powodować magiczne skutki poprzez swoją własną, bezpośrednią manipulację elementów.
Uczeń IIH nie zaczyna od polegania na innych istotach wywołujących te skutki (np. na
istotach elementów, na rytuałach naładowanych przez innych etc.). W IIH jest to widziane
jako pózniejsza praca, która jest zalecana dopiero wtedy, gdy uczeń opanował bezpośrednią,
własnoręczną manipulację. To właśnie, w ujęciu Bardona, odróżnia prawdziwego maga od
czarownika.
Te ćwiczenia magicznego kształcenia duszy łączą już ustanowione techniki wizualizacji,
tworzenia idei i oddychania porami. Po prostu uczeń wizualizuje swoje ciało otoczone przez
nieskończoną kulę danego elementu (np. czerwoną dla ognia), wzmacnia wizualizację
wytworzeniem idei elementu (np. ekspansywność i gorąco dla ognia), a następnie wdycha tę
wzmocnioną wizualizację całym ciałem.
Bardon sugeruje zaczynać od siedmiu wdechów, przechodząc z czasem do trzydziestu, i
korzystnie jest wykonać jego instrukcję w tym temacie. Ważne jest, by uczeń zwiększał tę
ilość powoli, gdyż to daje ciału czas na przystosowanie się do ciężaru elementu, a tym samym
uczeń unika wszelkich złych skutków ubocznych.
Bardon sugeruje konkretny kolor dla każdego elementu, by ułatwić wizualizację: ogień
czerwony, powietrze niebieski, woda zielononiebieski, ziemia żółty, szary bądz czarny.
Zcisłe stosowanie się do tych przypisań nie jest absolutnie konieczne. Osobiście stosuję
następujący wariant: ogień jasnoczerwony, powietrze żółty, woda turkusowy, ziemia
brązowy, ciemnoszary bądz czarny. Są to przypisania, z jakimi pracowałem, zanim
napotkałem IIH i są dla mnie najbardziej wygodne. Zatem, jeśli pracowałeś z innym
ustawieniem niż to sugerowane przez Bardona, to jak najbardziej używaj go dalej, jeśli
sprawdza siÄ™ dla ciebie.
Najważniejszą rzeczą w tych ćwiczeniach jest uczucie, że elementy są przywoływane
wewnątrz ciebie. Musisz czuć gorąco i ekspansywność ognia itp. To musi stać się dla ciebie
fizycznym odczuciem.
[Uwaga: Bardon mówi tutaj i w kilku innych miejscach o tym, co może być dokonane
poprzez elementy etc. Ważne jest jednak, by zdać sobie sprawę z tego, że są to jedynie
przykłady tego, co można osiągnąć po latach wysiłku, i tym samym nie należy traktować ich
46
jako osiągnięć wymaganych. Są to ekstremalne praktyki i nie są zalecane dla ucznia, gdyż
będą one odwracały go od ważniejszego celu, jakiem jest zrównoważony magiczny postęp.]
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- niecoinny.xlx.pl
Clark Mary Higgins Najdłuższa noc
Clark Lucy Dziewczyna z obrazu
Hood Stewart Fiona Królewski śÂ›lub
Goethe, Johann Wolfgang von Wilhelm Meisters Lehrjahre
118. Clay Rita Klucz z kośÂ›ci sśÂ‚oniowej
Desiree Holt Rodeo Heat (pdf)(1)
Vivian Leiber Zakochać się bez pamięci
Cyklická vazba 30 let Václav Kotěšovec, 2007